Maja Design - inbjudningar

Nu njuter vi av den underbara tiden mellan hägg och syrén och det är säkert ett och annat blivande brudpar som är i full färd att planera för sina bröllop. Här kommer lite inspiration till olika typer av inbjudningskort, alla skapade med underbara papper från Maja Design, ur serien "Mina vänner".



Lite annorlunda (och aningen mer tidskrävande, det ska erkännas) är att göra ett tag-pocket album som inbjudan. Alla tags, både de små och de stora som finns i fickorna, kommer från ett klippark i samma serie från Maja Design. På framsidan har jag stansat ut namnen på de fiktiva äkta makarna (jag och min man är ju redan gifta men våra namn fick pryda framsidan ändå) med Quickutz Banana Split, ett av de nya 4x8 alfabetena. Samma alfabete har jag använt till tagsen "när", "var", "hur" och "o.s.a."  







En annan modell är ett tre-vikt kort med ett band av papper som man trär över för att hålla alla sidorna på plats. Stämpeln är från Magenta, och den är stämplad och embossad med guld, på alla tre utsidorna av kortet och dessutom även på en av insidorna.

 

På insidan har jag fäst ett ark vellum över den sida där det är stämplat, så att man precis anar stämpelmotivet bakom det halvgenomskinliga pappret.



Stämpeln med texten "inbjudan" är från Inkido och ger ett stiligt intryck på en bröllopsinbjudan. Här har jag embossat den med både guld och silver.




Kommentarer
Postat av: Diane

Supertjusigt, men det är ju det mesta du gör impad

Postat av: Karin

Såå fina inbjudningar! Hur är själva stommen i dragspelet konstruerad? Cardstock klädd med papper? Och hur har du gjort fickorna?? Som sagt, mycket fint! Skulle gärna vilja prova göra liknande själv, men är nybörjare och kan inte lista ut själv hur jag ska gå till väga...

2011-10-30 @ 23:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback