Nu är sommaren här!

De sista barnen och ungdomarna slutar skolan idag och sommarförväntan och regntunga moln ligger i luften. Jag hoppas vi kan hålla oss någorlunda torra, och hålla korten torra... Tur man har celofankuvert. De tål en del! Grannens flicka slutar nian och till henne har jag gjort ett kort av månadskittets Wisteriapapper och de roliga pärlorna som också ingår.


Kortet är en liten "minibok" med framsida, ficka för presentkort och en sida för den personliga hälsningen. Kortet är ihopbudet med ett band. Allt som använts, förutom lila och svart cardstock, finns i kittet.





Pappren är så blommiga och fina, att särskilt mycket utsmyckning inte behövs - om man inte vill. Jag nöjde mig här med att poppa upp den utklippta blomman med lite pärlor samt en utstansad blomma med pärlor och lite doodling. Jag har satt fast pärlorna med limmet i kittet - det har en fin pip och det var lätt att få "lagom mycket" lim utan att det skulle börja kladda.

Nu nalkas ljuva sommar....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback