Metallkrans

Metallkransen från Artemio kan man dekorera på mängder av olika sätt. Jag valde att utnyttja bladformerna på kransen och satte dit löv som jag gjort själv. Små rosor, lite band och en skylt med ett ljuvligt citat (There's a fine line between "hobby" and "mental illness") och det färdiga resultatet blev så här:



Bladen påminner om björklöv och är inte alls svåra att göra. Här kommer en liten "tutorial" om du är sugen på att göra några du också:

Börja med att rita upp en lövform som du tycker är fin. Klipp ut den nedre halvan av lövet med en vanlig sax, och den övre delen med en mönstersax, jag använde deckle (riven kant).

 

Färga in varje löv med distressdynor i lämplig färg, jag använde Peeled paint. Kanterna gjorde jag lite mörkare med distressdyna Vintage photo som jag applicerade med en liten skumgmmidyna, i cirklande rörelser för att få mjuka övergångar.

 

När alla löven var klara la jag dem i en stor papperskasse och sprayade dem med Tattered angels glimmer mist, Antique brass. När de torkat så vek jag varje löv på mitten och fyllde i svaga bruna streck för att efterlikna ett riktigt lövs ådring.

Klart!


De vita rosorna har jag också gjort själv, med en enkel teknik som jag lärt mig av duktiga Tesa. Den får ni tjata på henne om en tutorial för!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt, du är bara helt otrolig Ulrika! Vilket jobb med alla löv!

2009-01-22 @ 21:11:45
Postat av: Diane

Missade visst att skriva mitt namn på föregående inlägg...;-)

Postat av: Jannike

Denna gillade jag jättemycket! Tack för inspirationen!

2009-01-23 @ 15:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback