Love Notes...

...heter Making Memories rosa-röda kärlekslinje som kom in till Anna's för lite sedan. Hjärtan men också hjärtlösa :) fina mönster på två sidor gör pappren väldigt användbara - även efter Alla Hjärtans dag. Jag har gjort en LO med sk flätteknik efter månadens skiss på Svensk Scrapbooking. Testa den - flättekniken är jättekul att jobba med!
Jag har också använt en av de nya QK diesen som kom in i veckan. För att få lite struktur och färg på bladen har jag embossat dem i omgångar med vitt, rött och svart embossingpulver.

 
Av samma papper har jag gjort ett "shakerbox card", dvs ett kort med en skallra på. Passar bra till ex kort till nyfödda eller födelsedagsbarn. 
 

En favorit i repris är tagpocket-albumet jag gjort till min mor som Alla hjärtans dag-gåva. Jag brukar göra ett då och då, eftersom de dels är enkla att göra och alltid en tacksam present att ge bort. Det finns många tutorials runt om på nätet som visar hur man gör. Behöver du hjälp - hojta. Albumet är gjort med Maja Designs fina rosa serie.

Bokstäverna är Grungeboard, färglagda med distresser med ett lager distress stickles över samt avslutat med crackle
accent.

Kommentarer
Postat av: ulrika_m

Ja, jag säger då det ... du är så himla duktig! Allt är precis lika fint, och jag gillar verkligen flättekniken på layouten! (Den stod förresten maken bakom ryggen på mig och hummade uppskattande om, det får vi säkert se på någon av hans layouter om ett tag!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback