Ännu fler kärlekskort

Har ni tröttnat på Alla hjärtans dags-kort redan? Det har inte jag! Här kommer ett gäng till. Först ett "Gatefold card" med papper från Basic Grey, blommor från Petaloo och ett hjärta som jag skurit ut i cardstock och embossat med Cuttlebugen. Bokstäverna är QK Sophisticate, med ett lager Glossy Accents.





Sedan ett tre-delat kort med papper från Prima Marketing. Siffran 3 är en Thickers blingad med stickles. Runt alltihop har jag knutit en rosett av tyll.



På insidan har jag använt en ljuvlig cleardekoration från Fancy Pants (polka dot border).
Siffrorna har jag stämplat med rosa färg och ritat svarta konturer med en tunn svart penna.

 

Olika kortvikningar är alltid kul, här är ett "Wiper card" som jag gjort enligt beskrivningen på Jan Tinks blogg. http://stampspaperscissors.typepad.com/stamps_paper_scissors/2007/02/wiper_card_inst.html


Jag har använt de nya pappren från Maja Design, rosorna har jag klippt ur ett av de vackra pappren. Hjärtat är urklippt för hand och lackat med Ranger's Crackle paint. Stämpeln är från Reprint, embossad med guld.








Sist ett kort med en oval utskuren med Coluzzles mall, bakom har jag monterat prickig filt från Creative Imaginations, dekorerat med urklippta hjärtan och handtextat en rad från Anna Irekvists underbara dikt om värme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback