Album om kärlek

Jag fortsätter på kärlekstemat. Anna Irekvist har skrivit en underbar dikt om kärlek. Den passade så bra i detta Cascade album från Kaiser Craft.


Det handlar om värme

Det handlar om fingertoppar
Och om händer som vill bo i varandra.
Om att springa skrattande genom ösregn
Att göra fruktsallad och fläta ord
Och att dricka te tillsammans när nätterna förvandlas till morgon


Det handlar om tankeläsning
Och om smulpaj och bubbelskum
Om att gå i mörker och titta på stjärnor
Att inte behöva blunda för att våga få plats
Och att blåsa luft i varandras lungor tills bara skrattet finns


Det handlar om ögonskimmer
Och om glitter och såpbubblor
Om att ligga stilla och lyssna till varandras hjärtslag
Att tala samma språk och samma tystnad
Och att vara tryggt inlindade i stora luddiga närhetsfiltar


Det handlar om tvåsamhet som inte river sönder
Och om att minnas hur man andas
Om varmfamnar och enkelhet
Att gömma sej i tält av mjukhet tillsammans
Och att veta att &-tecknet mellan du & jag
egentligen är ett bindesträck


Av Anna Irekvist




Först målade jag kanterna på albumet med rosa akrylfärg för att matcha de fina pappren. Sidorna är sedan klädda med cardstock och mönstrade papper från Prima Marketing och Inkido. Primas papper är dubbelsidiga så det finns många mönster och färgkombinationer att välja mellan. De flesta av dekorationerna är urklippta ur ark från DC Paper. Bokstäverna är Grungeboard, Harlequin, målade med vit akrylfärg och blingade med stickles.

  
  

Här syns stämpeln från Reprint på baksidan av albumet. Jag har stämplat med en rosa Versa Color dyna och ritat i halva konturer med en tunn svart penna.




Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilket härligt album! Verkligen jättefint, och jag älskar designen och layouten på den.

Supersnyggt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback