Ett paperbag-album

Jag fick av Anna 3 st bruna papperspåsar och jag har ju sett att det går att göra album av dem.
Nu var det min tur att testa! Några varv på internet för att se hur man gjorde, så var det dags.

Jag skulle egentligen behövt 4 påsar, men det gick trots allt, men det är att rekommendera fler påsar.

För du måste absolut testa detta, det var riktigt kul! Jag ska definitivt göra fler!

Jag hoppas detta kan ge dig lite inspiration!

Jag har använt Basic Grey och lite Tim Holtz.

Tack för titten!



Här är framsidan. Jag har använt ena botten på påsen och vikt över som en flik och låst med photo-anchers.

Här har jag öppnat fliken.



Första uppslaget. Här bildar två bottnar en lite mindre flik i mitten.



Här ser ni lilla fliken lite närmare.



I den första "påsfickan" la jag en adresslapp (finns hos Anna). Jag chalkade den och satte dit en kedja från Tim Holtz.



Adresslappen var  också bra att skriva på baksidan.



Här är nästa uppslag, dock utan den lilla mellanfliken.



I andra "påsfickan" så gjorde jag ytterlgare ett minialbum (som ett vanligt vikt kort).



Mittenuppslaget på minialbumet och nedan är baksidan.



Och till sist, baksidan på hela paperbag-albumet.



Här är en länk till beskrivningen hur man sätter ihop detta album.

http://www.youtube.com/watch?v=poVN2rU6WzU

Lycka till!!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Tjusigt! ^^

Detta är något som jag missat! Verkligen en kul idé. Den tänker jag snappa upp. :o)

Postat av: Gunilla

Snyggt album och kul ser det också ut att göra.

2008-10-20 @ 10:09:05
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback