Bröllopskyss i maj månadskit

Maj månadskit innehåller bland annat underbart material i bröllopets tecken, och faktum är att jag hittills aldrig scrappat en enda av mina bröllopsfoton. Jag ville inte börja med dem som nybörjare och sedan har det aldrig blivit av. Men nu fick jag chansen att gå igenom alla fotografierna och valde ut en riktig favorit på vår bröllopskyss längst fram i Sundbybergs kyrka, i augusti 1993. Jösses, att det verkligen är så länge sedan ... Alla papper och de flesta dekorationerna ingår i maj månadskit.



I kitet finns ett ark med vackra vintagebilder, här har jag klippt ur Amor som skjuter en kärlekspil mot brudparet. Bilden är chalkad i kanterna och lackad med Crackle accents. Blommans mitt är en urläcker stor pärlbrad, även dessa ingår i kitet.



Den röda chalk-dynan som finns i kitet går bra att stämpla med. Jag använde en stämpel från Reprint som passade temat.



Förutom bröllopsnoja fick jag även inspiration till en smula organiseringsdille av månadskitet. Av detta ljuvliga papper från Fancy Pants serie Kraft Kuts gjorde jag ett fodral för ett par egentillverkade anteckningsböcker. Alla dekorationerna på fodralet finns i månadskitet.



Och baksidan ...



Anteckningsböckerna är enkelt gjorda av ett par ark tjockt kopieringspapper och omslag av cardstock. Här har jag använt embossade cardstock och för att förhöja effekten har jag lackat delar av mönstret med Glossy accents.





Det var allt för den här gången, men månadskitet innehåller massor av godis så det räcker till några fler projekt som ni får se lite längre fram!

Kommentarer
Postat av: kickan

hej hej, undrar hur du gjort tagen med texten something old, something new....

har du bara skrivit ut det på papper med dator/skrivare? och isåfall.. vilket program använder du dig av för att få texten så kompakt som du fått? När jag använder mig av works/world blir det stora mellanrum så texterna jag försöker få till blir stora mellanrum mellan... hoppas du förstår och kan hjälpa mig med problemet :)

2009-05-07 @ 19:31:09
Postat av: ulrika_m

Hej Kickan! Tack för din kommentar! Texten fanns redan på tagen så det behövde jag inte skriva ut själv. När du skriver i Word så har jag för mig att du ska kunna markera texten, välja Formatera och Stycke. Där ska man kunna göra inställningar för radavståndet. Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback