Äntligen höst!

Jag gillar hösten. Mycket. Det är nästan så jag skäms. Särskilt när andra saknar sommaren som aldrig kom och bara vill ha sol och värme. Då säger jag ingenting och bara njuter i smyg av den klara, kalla luften och de vackra färgerna.

Månadskitet innehåller en smak av hösten och det gillar jag förstås. Ett litet höstalbum i miniformat (4x6 tum) skulle det självklart bli.



  

Albumet är klätt med Basic Greys papper som ingår i kitet. Det mesta av dekorationerna ingår i månadskitet. Dikten har jag skrivit ut på cardstock och klippt i remsor. En vers på varje sida.



Jag stansade ut några olika figurer i Cuttlebugen, på papper som jag förklistrat med den dubbelsidiga "punch tapen" som finns i kitet. På den klistriga ytan strödde jag sammetspulver som är alldeles glittrigt och lent att ta på. Mys!



Daggdroppar och höstregn med hjälp av Glossy Accents. Hålet gjorde jag genom att rita av ett av löven som finns i kitet och sen skar jag ut lövformen.

Hoppas att ni också njuter av att hösten nästan, nästan är här!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jättefint! Sann höstälskare som jag är blev jag glad när jag tittade på albumet.

2009-08-31 @ 20:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback