L*O*V*E

Mitt första uppdrag hos Anna var att skapa inför Alla hjärtans dag och några av de saker jag gjort ska ni få se här i bloggen. Vi börjar med de här romantiska tavlorna som passar fint till Alla hjärtans dag.




Stommarna är Bind-it-all Clip-boards i trä, 8x8 tum. Både fram och baksida är klädda med cardstock i ljusa färger. Sedan har jag använt flera olika papper från Prima Marketings, de är dubbelsidiga och helt underbara. Alla papper är distressade och chalkade med Flud Chalk (Chestnut Roan).


Bokstäverna är Grungeboard med harlequin-mönster som jag först målat med vit akrylfärg och sedan dragit med en guldfärgad Versa Color dyna försiktigt över så att rutorna ska synas lite bättre. Stämpelfärgen vill inte riktigt torka när man har akrylfärg under så ett tips är att spraya bokstäverna med fixativ (används oftast för att blyerts inte ska smeta ut, finns i konstnärsbutiker) innan man monterar dem på tavlorna.

Bilderna på de vackra paren har jag hittat på nätet, det finns många sajter och bloggar med gratis "vintage" bilder som man kan ladda ner och skriva ut på fotopapper. Här är några riktiga guldgruvor:


http://thevintagemoth.blogspot.com/

http://www.art-e-zine.co.uk/vintageresources.html

http://www.flickr.com/groups/collageimages




Under fotot har jag använt en bit vellum som fotomatta, där jag först klippt kanten med en mönstersax (riven kant) och sedan embossat med guldpulver.







Här har jag rullat ihop en bit av ett papper med en världskarta på och bundit ihop med vanligt snöre. Samma snöre har jag knutit genom knappen (från YouDo) mitt i blomman. Lite stickles för extra bling.



Blommorna är från Petaloo, Flora Doodles. De kommer i en söt liten ask som man kan altra när den är tom, ni ska få se hur min ask blev lite längre fram.



Biljetterna är från Jenni Bowlin. Här och där finns halvpärlor utplacerade, de kommer från Kaiser.

Kommentarer
Postat av: Wildärtan

Åh så romantiskt och skirt! Like it a lot!

Postat av: AnkieG

Jättefint, och vilken bra ide.

2009-01-10 @ 21:20:05
URL: http://ankieg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback