Foamboard

Jag hittade ett tips hur man kan använda foamboard inom scrapbboking. Foamboard används när man gör reklamskyltar och är aom två kartongskivor med skum emellan.
Jag köpte min via en konstnärsbutik, men det finns även på t ex reklamtryck-byråer.

När jag gifte mig 1984, så fanns inte de IT-möjligheter som idag, så vår vigsel är inspelad på ett vanligt kassett-band.
Det överlämnades högtidligt av prästen efter vigsel och han kände sig mer modern än de flesta! :-)

Jag har länge velat bevara det på något sätt och en tavla passar ju då!!

Jag skar ut ett hål i foamboarden och dekorerade med papper.

Ett tips! Klockstämpeln är stämplad på lite hårdare plast och när den torkat så la jag stickles på baksidan.

Swirlsen och kronan är grungeboard.

Spetsen är tyvärr privat, men ni hittar säkert något fint hos Anna.

Papperna är Making Memories nya kärleksserie.
Blommor och klock-stämpeln hittar ni under nyheter.
Likaså knapparna, halvpärlorna och biljetterna









Här ser du hur jag gjort! Man kan spara t ex barnens minnen så här!!

Lycka till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback