Stickles...Bara till jul?

Nu ska jag göra ett första försök att ladda upp här i bloggen. Jag ber om ursäkt om bilderna blir för stora eller något annat. Då rättar jag till det lite senare.
Jag har varit så sugen på att använda mina stickles, de är ju så beroendeframkallande!
Men jag har knappt använt dem till annat än julkort, men det måste väl fungera att ha till andra kort också!
Denna månad är det fullt med aktiviteter, så jag har begränsat med tid och utrymme att skapa, men skapa vill jag ju ändå!
Även om det blev lite enklare kort, så har jag försökt använda mig av lite olika tekniker.

Här kommer först några sommarkort:

Till detta kort använde jag Fancy Foam Flowers Snkn treas. Fjärilen maskade jag med hjälp av Daydreams: Titles and Tags, istället för att använda mig av själva fjärilen, använde jag mig av "restprodukten" Hålet efter fjärilsvingarna, det vi i vanliga fall slänger. Fluid chalks är perfekt att använda!
image547

Kort nr 2 så använde jag det härliga svenska "Simma Lugnt - Näckros" av Pysselgumman, som jag rev sönder, så att kanten inte skulle bli så rak.
Jag har även använt stickles på det vita fältet och doodlat. Brads, band och 3D-kuddar är bra att ha!
image548

Det tredje sommarkorten är gjort av det mustiga och härliga papper från DCWV.
Lite knappar och 3D-kuddar, så blev det klart!
image549

Här syns tydligare att en del av fjärilarna sitter på 3D-kuddar.
image553


Med underbara stämplar från Inkido (Tro hopp-G) och See-D Så skapade jag några Kärleks-kort!

Det första har jag använt mig av ett tårtpapper. Jag la ut hela kortet en vacker baksida också och vek det sedan på mitten. Jag använde mig av fluid chalk (kan man leva utan dem?) Jag har på frihand doodlat  och gjort små hjärtan med stickles. Jag använde mig av en bit vitt tårtpapper för att få en spetskant på kortet. I det tomma utrymmet kan skriva en hälsning eller något annat.
image550

På Fancy Pants Daydream tags, så fanns ett hjärta som jag använde på nästa kort. Riva och klippa ut, placera på 3D-kuddar och stickles fullbordade detta kortet.
image551

På detta det sista kortet lekte jag med svart och vit. Jag kunde inte låta bli att ta upp det röda i stämpeln och "blinga" i det sv/v.
image552

Hoppas jag kunnat ge inspiration till några att prova några nya tekniker.

Kommentarer
Postat av: Fialia

Var kommer den söta fjärilsstansen ifrån??

Postat av: Jannike

Hej Fialia

Om jag förstår dig rätt, så menar du alla de små fjärilarna? (Annars fråga igen)
Det är ingen fjärilsstans. Det är pappret som är fullt av fjärilar och jag har klippt ut några och satt ovanpå med hjälp av 3D-kuddar.
Pappret är från DCWV.
/Jannike

2008-05-26 @ 00:05:34
Postat av: Anna

WOW vad du har varit kreativ! Urläckra saker!!!!

2008-05-26 @ 12:25:29
URL: http://annasscrapbooking.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback