Att göra en bakgrund

Efter att ha bläddrat i Simply Stamping så blev jag otroligt inspirerad och satte mig för att göra lite bakgrunder. Nu har jag massor av bakgrunder så nu är det bara att sätta igång att göra kort. Så vad var det då jag gjorde?

Du behöver: OH-plast, glossigt papper, 3d-lack, distressrefiller, brayer, gärna en tidning som underlag

Jag började med att droppa ut två droppar 3d-lack stora som enkronor på ett av OH-arken.
172081-17


Sedan tog jag distressrefiller i tre olika nyanser och droppade ut. Jag valde Spiced Marmalade, Aged Mahogny, Worn Lipstick.
172081-18


Efter det la jag på det andra arket av OH-plast ovanpå och tog fram min brayer och rullade fram och tillbaka uppåt och neråt och på härsan och tvärsan.
172081-19


När jag tyckte att allt var tillräckligt utsmetat så slutade jag. Då var jag glad att jag hade tidningen, för det hade kommit ut lite färgkladd på den.
172081-20


Då tog jag två glossiga papper och la dem med matta sidan mot varann och så placerade jag dessa mellan OH-plasterna. och så brayade jag lite till.
172081-21


Nu så tog jag då bort OH-plasten som man kan spara till något kommande projekt, tänk bara på att de är kladdiga som attan! Lite snabbhet är rätt bra oxå, för mina glossiga papper fastnade gärna i plasten upptäckte jag.

Så efter detta hade jag alltså 2 OH-plaster med mönster och 2 glossiga papper att leka vidare med.
172081-22


Det jag upptäckte var att jag använt väldigt starka/mörka färger så jag får nog stämpla med vitt på dem eller embossa ljust på dem för att få motivet att framträda tydligare. För att kunna fortsätta med min plan till kort gjorde jag därför en ljusare bakgrund där jag använde färgerna Dried Marigold, Worn Lipstick. Resultatet blev dessa två papper. Jag provade även att göra en stor klutt med 3d-lack och droppa färgerna däri och det fungerade perfekt det med.
172081-23


Detta fick ligga och torka. Eftersom det är 3d-lack så blir det liksom lite räfflig yta, svårt att förklara......

När det var torrt tog jag fram mina stämplar och funderade lite och så pysslade jag lite till och vips hade det blivit ett kort. Såhär blev det.
172081-24

(Lite snett, men det bjuder jag på :) )

//Agneta



Kommentarer
Postat av: Pia

Oopss, så enkelt:) Näää du vad svårt det såg ut, får titta en gång till tror jag innan jag skulle våga mej på nåt sådant. Men fint blev det.

Postat av: Gunnel

Läckert kort! Tack för beskrivningen, jag vill testa
detta med bakgrunder.

2007-01-21 @ 21:38:47
Postat av: AnnikaS

Superläckert!!
kram Annika

2007-01-23 @ 12:54:58
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback